Warto zatem przyjrzeć się dokładnie temu, z jakich narzędzi marketingowych mogą korzystać placówki, aby zbudować i utrzymać zaufanie rodziców, co w efekcie przekłada się na sukces obłożenia jednostki edukacyjnej.
Znaczenie zaufania w relacjach z rodzicami
Po pierwsze, dość nieoczywistym elementem marketingu edukacyjnego jest znaczenie zaufania w relacjach z rodzicami. Jak je budować? Czy możemy je zbudować? I gdzie w tym marketing?
Zaufanie jest fundamentem każdej relacji, a szczególnie istotne jest w kontekście szeroko pojętej edukacji. Rodzice powierzają przedszkolu to, co mają najcenniejszego – swoje dzieci.
Dlatego muszą mieć pewność, że ich pociechy są w dobrych rękach. Zaufanie wpływa na decyzje rodziców dotyczące wyboru placówki oraz ich zaangażowanie w życie przedszkola. Dzięki temu zaufaniu z czasem zyskamy u rodziców pozytywną opinię, która – jak wiemy – ma nieocenioną moc. Mam tu na myśli marketing szeptany czy chociażby pozytywne opinie na wizytówkach platformy Google. Gdy rodzice ufają placówce, są bardziej skłonni do współpracy, a to z kolei pozytywnie wpływa na rozwój dziecka i kontakt z kadrą.
Na to w dużej mierze wpływa nasza przejrzystość i komunikacja z rodzicem (dyrektora, nauczyciela czy właściciela). Przejrzystość działania pracy placówki oświatowej to jeden z kluczowych elementów budowania zaufania. Składają się na...